Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Tisdag02.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Byråval

AWB ska få fler svenskar att köpa HOKA:s löparsko

Publicerad: 22 Februari 2021, 11:05

Inför en stundande expansion inleder löparskovarumärket HOKA ett samarbete med AWB på den svenska och norska marknaden.


Ämnen i artikeln:

AWB

Det franskgrundade skoföretaget HOKA grundades för drygt 10 år sedan, med fokus på utomhuslöpning. 

Nu inleder skoföretaget ett långsiktigt samarbete med kommunikationsbyrån AWB, för att få hjälp med att utforma sin strategi för både köpta, förtjänade och egna kanaler. 

– Vi ser fram emot att jobba nära AWB med att forma HOKAs strategi, samt med att få en hjälpande hand för expansionen i Sverige. Efter det märkliga året 2020 känns det positivt att i år vara optimistisk och investera i att stötta våra kunder, atleter och sponsring av olika lopp genom att expandera vårt kommunikationsteam, säger Elling Balhald, HOKA, i ett pressmeddelande. 

Ett av kommunikationsbyråns första uppdrag är att stötta HOKA i deras arbete som huvudsponsor av eventen HOKA Torekov-Båstad, Backyard Ultra och Helsingborg Halvmaraton som sker under den senare halvan av 2021.

– Vi kommer att vägleda HOKA i deras kommunikationsstrategi för både Norge och Sverige, samt ta hand om taktiska möjligheter för köpta, förtjänade och egna kanaler. Löpning tar upp en stor del av AWB/HOKA teamets fritid och det känns därav underbart att få arbeta med produkter, atleter och arrangerade löplopp i världsklass, Martin Bundock, AWB.

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

AWB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.