Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Tisdag02.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Byråval

Skincity satsar globalt – väljer M&C Saatchi

Publicerad: 26 Februari 2021, 12:26

Foto: Press

M&C Saatchi blir ny kommunikationspartner till hudvårdsbutiken Skincity.


Ämnen i artikeln:

M&C Saatchi

Nätbutiken Skincity fokuserar på segmentet professionell hudvård och hudvårdande makeup. Att ambitionerna är stora vittnar företagets uttalade vision om – det svenska företaget vill bli det mest betrodda varumärket inom hudvårdsvärlden. 

I vad som beskrivs som en global satsning lanserar Skincity nu ett kommunikationskoncept, framtaget för att kunna rullas ut globalt i interna och externa kanaler. Det är framtaget av kommunikationsbyrån M&C Saatchi. 

– Under sista kvartalet av 2020 träffade vi flera starka kommunikationsbyråer som verkligen gillade Skincitys koncept och som gärna ville ta vår kommunikation till nästa nivå. För oss var valet enkelt - M&C Saatchi presenterade ett oerhört starkt koncept som var någonting alldeles extra - något som stod ut och som dessutom kändes som gjort för Skincity, säger Skincitys Chief Sales & Marketing Officer Anna Olofsson, i ett pressmeddelande. 

Under våren kommer en lanseringskampanj att genomföras. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

M&C Saatchi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.