Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Tisdag02.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Byråval

TBWA blir Stockholms Stadsmissions nya byrå

Publicerad: 24 Februari 2021, 13:38

Stockholms Stadsmissions tar hjälp av TBWA för att vässa kommunikationen. Organisationen vill bredda bilden av varumärket som idéburen samhällsaktör.


Ämnen i artikeln:

Stockholms StadsmissionTBWA

I den framtida kommunikationen vill Stockholms Stadsmission förmedla organisationens breda betydelse i samhället genom relevanta och engagerande insatser. Valet föll på TBWA efter en upphandling som avslutades kring jul.

– Det är också kul att samarbetet rör många olika delar där vi får möjlighet att bidra. Vi ser mycket fram emot att får jobba tillsammans med Stockholms Stadsmission i de här viktiga frågorna säger Kalle Widgren, vd på TBWA i en kommentar

I sitt arbete kommer TBWA bland annat att se över den nuvarande kommunikationsstrategin och ta fram ett nytt kommunikationskoncept som kommer att synas både i bredare kampanjer och med starkare digital närvaro.

– Vår ambition framåt är att göra en varumärkesförflyttning, från traditionell hjälporganisation till idéburen samhällsaktör. TBWA imponerade enormt på oss i upphandlingen genom att kombinera en hög strategisk konceptuell nivå med en kreativitet som stack ut. Deras engagemang för att arbeta med just oss gick inte heller att ta miste på. Vi ser mycket fram emot vårt arbete ihop, säger Filip Goldmann, marknadschef på Stockholms Stadsmission.

Partnerskapet är i en inledande fas, och de första större insatserna kommer att bli synliga under våren 2021. Stockholms Stadsmission har tidigare samarbetat med Tillsammans Sthlm. 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Stockholms StadsmissionTBWA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.