Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Tisdag02.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Byråval

Tretorn inleder europeiskt samarbete med F&B – presenterar nytt koncept

Publicerad: 17 Februari 2021, 10:06

”It's just outside” ska markera Tretorns breddning mot mer friluftslivsprodukter.


Ämnen i artikeln:

Forsman & BodenforsTretorn

Svenska Tretorn är mest kända för sina enfärgade regnrockar och gummistövlar. De senaste åren har de dock breddat sitt produktutbud mot fler friluftslivsartiklar (och sneakers framtagna av Andre 3000).

I slutet av förra året genomförde de en europeisk pitch där den vinnande byråns första uppdrag var att ta fram ett koncept för att signalera skiftet. Efter att ha gått segrande ur pitchen presenterar Forsman & Bodenfors nu ”It's just outside”.

– Vi är här för att göra outdoor tillgängligt. Det behöver varken vara dyrt eller svårt att ta sig ut i naturen. Det vill vi förmedla till våra kunder, säger Filip Weibull-Göransson, marknadschef på Tretorn. 

– Det känns fantastiskt att få jobba med ett så fint varumärke och så gedigna produkter. Tretorn grundades redan 1891 och är ett av Sveriges mest klassiska klädvarumärken – nu vi ser fram emot att ytterligare öka relevansen tillsammans, säger Greger Andersson, kundansvarig projektledare på Forsman & Bodenfors.

Se filmen som lanserar konceptet nedan.

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Forsman & BodenforsTretorn

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.