Dags att nominera till Årets Marknadsavdelning 2021TävlingJobbar du på eller med Sveriges bästa marknadsavdelning? Idag öppnar nomineringen till Årets Marknadsavdelning.
Abby Priest tar fram varumärkeskoncept åt revisionsjätteVarumärkeBDO genomför sin största varumärkessatsning sedan starten.
Peugeot uppdaterar logotypenVarumärkePeugeot närmar sig lejonet i logotypen som synts på varumärkets bilar sedan 1970-talet.
Så lobbar Oatly mot lagförslaget som riskerar att ta udden av varumärkets kommunikationPRLagförslaget am 171 riskerar att kraftigt begränsa Oatlys möjlighet att positionera sig som ett alternativ till mjölk i sin marknadsföring. Med hjälp av influencers och...
De dömer i årets Swedish Content AwardsTävlingTävlingens jury leds av The Amazing Societys creative director Christina Knight.
Är din relation ”meant to be”? Inte om du vill att den ska hållaMediaHar du en ödestro om att du och din partner är som menade för varandra, att det står i stjärnorna? Din romantiska läggning kan göra...
Nytt nummer av Resumé: Taktisk magiMediaUppdraget var: hitta Sveriges bäst säljande reklam. Resumés frilansreporter Alfred Holmgren kom tillbaka med ett långt resonemang som kom närmare sanningen. Läs mer i...
Global digitalbyrå köper Radon: ”Kommer in i sammanhang som inte varit möjliga annars”AffärerRadon Creative köps upp och blir ny kreativ hub inom den globala digitalbyrån Valtech. Affären gör att den kreativa byrån kan verka på en internationell...
Vd:n köper ut Spalt PR:s grundareAffärerSpalt PR:s vd Rebeckah Stensson tar över som ensam delägare i Spalt PR.
Hologram lanserar Cupras senaste bilMedievalMed hologram och stortavlor ska vill Cupra visa e-hybirdbilens kombination av elektrifiering och prestanda samt fånga en känsla av framtid.
Ninjas in Pyjamas ska göra Samsung till det naturliga valet för e-sportsfansenMedievalSamsung tecknar på ett treårigt samarbetsavtal med den svenska e-sportsorganisationen Ninjas in Pyjamas.
Svensk tonalitet lyckokast för Coca-Cola – vinner Årets stjärnvarumärkeVarumärkeFrån negativa till positiva tal – när Brand Index nu sammanställer årets snabbast växande varumärke står det klart att Coca-Cola tar ikapp efter de senaste...
McDonalds burgare får ny paketering – direkt efter Burger Kings omprofileringVarumärkeMcDonald's nya förpackningsdesign ska vara en ”feel good-upplevelse” som fungerar jorden runt. Uppdateringen rullas nu ut globalt efter fem års arbete.
Varumärkestvisten fortsätter – Oatly får inte använda ”Sölk”VarumärkeSölk riskerar att blandas ihop med sojadrycken Silk. Det slår PRV fast, och upphäver nu registreringen gällande alla typer av mejeriersättningsprodukter.
De dömer i årets RoygalaTävlingDen 6:e maj avslöjas vinnarna i Roygalan, tävlingen som utser Sveriges främsta reklamfilm.
Avbröt samarbetet – anklagas för att kopiera produkten: "Lägger stora resurser på att svartmåla oss"VarumärkeDryckestillverkaren Clean drink sade upp avtalet med livsmedelsbolaget Rscued för att dra ner på kostnaderna. Fyra månader lanserar de en ny dryck – som ser...
Här är byråerna som tävlar om att bli branschens bästa arbetsgivareTävlingTio byråer i två kategorier är nominerade till den nya Årets Byrå-kategorin ”Bästa arbetsgivare”.
Designern slår tillbaka efter statsheraldikerns sågning: "Konstigt att kritisera en hel bransch"VarumärkeJoakim Jerring ledde det kreativa arbetet i framtagandet av Folkhälsomyndighetens logotyp 2013. Nu ger han svar till statsheraldikern Henrik Klackenbergs kritik om att logotypen inte...
Svenska Spel tecknar sponsoravtal med Skidförbundet värt 125 miljonerMedievalMed start 1 juli 2021 är Svenska Spel ny huvudsponsor till Svenska Skidförbundet. Det femåriga avtalet ska bland annat hjälpa förbundet att utveckla talanger och...
PantaPå blir Bower – Okto bakom nya varumärketVarumärkeNär PantaPå gör sig redo för internationalisering gör de ett fullskaligt omtag kring hela varumärket.
Hans bolag var utan intäkter i fem månader – reklamkreatör lanserar premiumkläder för längdskidåkningVarumärkeLennart Claesson lämnade DDB efter 14 år för att göra väggar till kreativa reklamytor med Hand Made Media. Under pandemins krismånader byggde han upp varumärket...
Statsheraldikern kritiserar FHM:s logga: ”Inte värdig en statlig myndighet”VarumärkeAv en mejlkonversation mellan statsheraldikern Henrik Klackenberg och Folkhälsomynidgheten framkommer skarp kritik mot logotypen, som togs fram 2013 av designbyrån Rewir.
3050 nyhetsartiklar och extrem räckvidd – så byggde filmfestivalen prPRKampanjen ”The Isolated Cinema” mejslades fram för att slå igenom i internationella medier. 3050 artiklar senare, bland annat i NY Times och CNN, kan Göteborgs...
Samsung kartlägger svenskars tv-tittande med – här är receptet på den ultimata serienMediaAutenticitet, igenkänning, förverkligande och extra allt – det ska en tv-serie ha för att bli älskad i Norden. Rapporten ”The Ultimate tv Show” har tagits...
Bregottfabriken och Åkestam Holst vinner i långsiktigtTävlingI 25 år har de svartvita korna i svensk idyll använts för att sälja Bregott. Korna står kvar på grönbete när många koncept faller, nu...
McDonald's lyfter fram styrkan i att vara störst – belönas med 100-wattareTävlingMcDonald's vänder sin storlek till fördel i konceptet ”Stora nog att göra skillnad”, som de nu prisas för i kategorin Konsument Multi.
”A hard pill to swallow” vinner i framsiktigtTävlingÅkestam Holst och Apotek Hjärtat har skapat en av fjolårets mest belönade svenska kampanjer internationellt. Nu adderas 100-watt till ”A hard pill to swallows” prisskåp.
Barncancerfonden vinner i ideelltTävlingFå kan ha undgått Barncancerfonden och Garbergs lösning. Nu vinner kampanjen 100-watt i kategorin samhällsansvar och ideellt.
Nord DDB och Vattenfall vinner i internationelltTävlingEnergibolaget prisas för sin hållbarhetskommunikation mot unga européer.
Ramboll och Garbergs visade renaste vägen till jobbet – prisas med 100-wattareTävlingRamboll och Garbergs tar hem 100-wattaren i kategorin employer branding för appen ”Happy commuter”.