Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Tisdag02.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Media

Nytt nummer av Resumé: Taktisk magi

Publicerad: 25 Februari 2021, 09:22

Jesper Åström på omslaget av nya numret av Resumé.

Uppdraget var: hitta Sveriges bäst säljande reklam. Resumés frilansreporter Alfred Holmgren kom tillbaka med ett långt resonemang som kom närmare sanningen. Läs mer i nya numret av Resumé.


Det är ofta den taktiska reklamen som beskylls för att orsaka reklamtrötthet och reklamhat i Sverige. Orättvist i de flesta fall och frågade Jesper Åström, en av Sveriges ledande experter på kategorin. Han lyfter fram Mendis Kickstarterkampanj som ett lysande exempel på hur digital taktik ska fungera. 

– Det finns många bra taktiska kampanjer, men väldigt få som på riktigt utnyttjar hela det digitala flödet.

Erik Luhr på Iprospect säger att taktisk reklam alltid vara ”på” och anpassas längs vägen och TikTok-domptören Timothy Collins på Creed Media förklarar hur du kan lägga upp en bra innehållsstrategi för att konvertera bättre.

Läs mer om det roliga i den taktiska reklamen i nya numret av tidningen Resumé. 

Då får du även läsa om hur illa byråer och marknadsavdelningar sköter om sina relationer och hur byråer böra utformas för att överleva 20-talet. 

Vilken kommunikationsstrategi har varit mest framgångsrik under 10-talet? Ett troligt svar är konspirationsteorierna. Vi förklarar varför och hur konspirationerna är strukturerade. En av de mest framgångsrika konspirationerna senaste åren är vaccinmotståndet. Det kan få allvarliga konsekvenser och Komm har tagit på sig uppgiften att stoppa motståndet. Vi har bakgrundshistorien. 

Vidare berättar vi om konsultens återkomst på arbetsmarknaden, vem som vinner varumärkesduellen mellan Max och McDonald’s, årets bästa buzzwords inom martech listas och sedan blir det en lektion i hur man gör för att inte plagiera när man låter sig inspireras.

Sen tycker Copyranter till om svensk telekomreklam, vi analyserar uppluckringen av innehåll i media och Björn Rietz hyllar dagens studenter på reklamutbildningarna. 

Och detta vara bara en del av vad man kan upptäcka i nya numret av Resumé.  

Ingen prenumeration. Lugn det fixar du här

 

 

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.