Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Tisdag02.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Till alla jobb

Account Manager

Futerra, Stockholm

Ansök nu

FUTERRA STOCKHOLM SÖKER EN ACCOUNT MANAGER  

Om Futerra 

Futerra är en byrå som hjälper sina kunder att skynda på och skala upp omställningen till en hållbar utveckling. Våra verktyg är strategi och kreativitet, hos oss arbetar både hållbarhetsexperter och kreatörer. Futerra har kontor i London, New York, Stockholm och Mexico City. Bland våra kunder finns allt från gröna pionjärer till stora multinationella företag som vill ställa om. På Stockholmskontoret är vi ett strategiteam, ett kreatörsteam och ett accountteam. Vi är alla enade i en mission att göra stora företag mer hållbara och hållbara företag större.Vi tror att hållbarhet är vår tids stora affärsmöjlighet och vi arbetar med världens ledande varumärken för att hitta och låsa upp framtidens möjligheter genom att skapa spännande, relevanta, nytänkande och hållbara lösningar som kan förändra världen.  

Futerra Sverige behöver fler briljanta hjärnor i vår strävan efter att utmana och utforska vad kommunikation kring och strategi för hållbarhet är idag, och kan vara imorgon. Vi söker nu ytterligare en Account manager till vårt team för att kunna hjälpa ännu fler kunder.  

ACCOUNT MANAGER

Mer om dig 

Som Account Manager kommer du huvudsakligen att jobba som kundansvarig projektledare med övergripande ansvar för några av våra kunder.  Du kommer att vara ansvarig för att leda och samordna och fungera som rådgivare för att driva projekt framåt. Du kommer att äga kundrelationerna och ha en samarbetsroll – övervaka och stödja kundernas behov, ambitioner, tidslinjer och leveranser. Du kommer att vara den viktigaste kontaktpunkten mellan kunden och teamet, svara på frågor, lösa problem och driva projekt från start till slut. Du behöver förstå konsultaffären och vara pepp på att sälja. Vi tror att du har några års erfarenhet från annan byrå eller gärna från kundsidan. Vi ser gärna någon med annan bakgrund än den som de flesta av oss andra har. Främst ser vi att du har en nyfikenhet kring det mesta, ett intresse för en hållbar framtid och en övertygelse om att kommunikation kan göra skillnad på vägen dit.  

Vad vi behöver 

Kundrelationer 

  • Du ska kunna hantera egna kunder och vara deras viktigaste kontaktpunkt på Futerra

  • Upprätthålla starka relationer med kunder och företagskontakter genom regelbundna kontakter och möten.

  • Förstå och representera kunden internt

  • Stöd till Client Services director och Client leads gällande projektplanering och administrativa uppgifter

  • Vara en del av sälj och briefmöten genom att bidra och kommunicera projekten till berörda projektteam.

  • Optimera kundupplevelsen genom smidiga processer, lyhördhet och kvalitetssäkring

Leverans 

  • Daglig projektstyrning

  • Se till att projektets tidsplaner och budgetar följs

  • Delta i den löpande hanteringen av resurskapacitet och byråns arbetsflöden 

  • Hålla teamet och kunden uppdaterade med vart ni är i processen och nästa steg

  • Hålla dig uppdaterad med branschens trender.

  • Identifiera förbättringsområden för att ständigt förbättra erbjudandet

  • Tillsammans med projektgruppen se till att driva projekt en till framgångsrika leveranser

Affärsutveckling och ekonomi 

  • Stötta ledning och Client Services Director med förslag för att rekonvertera dina kunder och hitta nya affärer.  

  • Delta på branschevenemang som ambassadör för Futerra

  • Identifiera och sträva efter möjligheter att engagera sig och bidra till accountteamet och byrån.

  • Se till att avtal finns på plats.

  • Se till att projekten faktureras och att kunden betalar 

  • Hantera och hålla projektets budget.

Account Manager förväntas ha följande färdigheter och kunskaper: 

  • Dokumenterad erfarenhet av att ha jobbat med liknande arbete, antingen på kund eller på byråsidan. 

  • Kunna hantera möten och avstämningar på egen hand 

  • Eftersom vi jobbar med flera internationella kunder behöver du kunna prata och skriva obehindrat på både svenska och engelska

  • Du kommer vara involverad i flera kundprojekt parallellt vilket kräver att du har en god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete

  • Du gillar att skapa relationer och har ett stort intresse för sociala och miljöfrågor

  • Det är också viktigt att du är positiv, lösningsorienterad och gillar ett högt tempo

  • Vilja medverka till att förändra världen.

Du kommer att vara en del av accountavdelningen som idag består av en Client Services direktor som är övergripande ansvarig för samtliga kunder och projektledning, samt en ytterligare Account Manager. Tillsammans ser ni till att bemanna uppdrag, se över beläggning och hjälpas åt där det behövs förrutom att hantera era egna projekt och kunder. Förutom detta förväntas ni ständigt utvärdera och förbättra byråns projektledning och leveranser för att öka på kundnöjdhet och få återkommande kunder.  

Ansök genom att skicka ditt CV samt personligt brev till: ansokan@futerra.se 
Ort: Stockholm
Anställningsform: Heltid
Sista ansökningsdag: Vi jobbar löpande med denna rekrytering och kommer tillsätta den så snart vi hittat rätt person för uppdraget. 

Så påvekar Covid– 19 arbetsplatsen 

Vi har anpassat arbetsplatsen efter spridningen av Covid-19 och arbetar nu uteslutande digitalt. Det finns möjlighet att vid behov jobba från vårt rymliga kontor på Skeppsbron, men i huvudsak jobbar vi alla hemifrån tills situationen förbättras och riktlinjerna förändras. 

Publicerad 2021-02-26

Ansök nu