Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Tisdag02.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Till alla jobb

Marknadsförare

Dagens Industri/Bonnier News, Stockholm

Ansök nu

Marknadsförare för Di Gasell

Rollen som marknadsförare för Di Gasell är en operativ roll med fokus på att leda, planera, producera, implementera och utvärdera samtliga marknadsaktiviteter inom ramen för Di Gasell. Du kommer även att hjälpa till att stötta andra event i sin marknadsföring.

Om tjänsten

Di Gasell arrangerar 19 årliga event och galor runt om i landet. Vi jobbar med med komplexa kampanjuppsättningar både våra egna och våra samarbetspartners i olika kanaler och till olika målgrupper. Vi arbetar med en mängd olika kampanjer parallellt, stora som små för att hela tiden bearbeta marknaden. Arbetssättet är snabbt och agilt och vi utformar ständigt nya sätt/inbjudningar/copytexter att testa på marknaden för att attrahera vår målgrupp.

I din roll jobbar du med att utforma marknadsplan för så väl Gasell som Gasells partnerföretag samt andra event från DI-gruppen. Du ansvarar för att ta fram, administrera och utveckla marknadsföringen i tex e-postinbjudningar, nyhetsbrev, på sajt, i sociala medier etc. I ditt jobb ingår även att jobba med analys, uppföljning och summering för dessa aktiviteter. Nytt för rollen är att ta fram och leda PR-arbete i form av att bygga varumärke externt och sätta upp metod och process för pressutskick och PR-plan under året.

Detta ingår i dina dagliga arbetsuppgifter:

  • Planera, utforma och ta fram marknadsplan och marknadsaktiviteter så som annonsering i print, digitalt, sociala medier, nyhetsbrev, e-postinbjudningar, natives och kampanjer i sociala medier.

  • Uppföljning och analys av marknadsaktiviteter.

  • Administrera Gasellsajten: Uppdatera sidor, skriva och redigera texter.

  • Driva PR-arbete i form av att bygga varumärke externt och sätta upp metod och process för pressutskick och PR-plan under året

  • Utöver ditt arbete med Gasell kommer du att marknadsföra andra event inom Di-gruppen.

Om dig

Du är en driven och självgående person med stor förståelse för kommunikation, PR och försäljning, med en vilja att bidra till affären. Du har goda kunskaper och färdigheter inom digital marknadsföring, med erfarenhet av annonsering i sociala medier som t ex Facebook och Instagram. Du har ett öga för digital form och design och kan formulera dig väl i text. Vi tycker det är bra om du har erfarenhet av andra digitala kanaler, samt att du har ett intresse av att hålla dig uppdaterad om vad som händer på marknaden. Du bör ha förståelse för tracking och uppföljning av kampanjer och hur man arbetar datadrivet för att optimera kampanjarbetet och ökar i konverteringsgrad. Du bör också vara bekväm med att driva projekt i mål.

Det är en förutsättning att du har en prestigelös hållning i arbetet som kräver stor flexibilitet. Då du kommer ha mycket kontakt med olika personer inom bolaget är det viktigt att du har en positiv attityd med bra känsla för service och problemlösning. Du behöver kunna ta egna initiativ och ha förmåga att arbeta självständigt och strukturerat.

  • Vi ser att du har en relevant utbildning inom marknadsföring och att du har minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

  • Erfarenhet och kompetens av mätning och uppföljning av kampanjer

  • Erfarenhet av PR-arbete

  • Erfarenhet av B2B

  • Kunskaper i Wordpress, Photoshop och InDesign är ett stort plus

Övrig information

Placeringsort: Stockholm, Gjörwellsgatan

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Tillträde: Omgående

Sista ansökningsdag: 10 mars

Du kommer att tillhöra Marknads teamet som idag består elva personer, varav sex marknadsförare, två ADs, samt system och målgruppsspecialist. Du jobbar i nära samarbete med Johanna Malm som är Team leader för Marknadsteamet samt Jenny Elmqvist som är chef för Marknad.

Vi jobbar målmedvetet med frågor som berör mångfald och jämställdhet och ser gärna att det även är en drivkraft för dig. Bonnier News vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten

Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande.

OM FÖRETAGET

Inom Bonnier News värnar vi om det fria ordet och gör skillnad genom journalistik som når och berör många. Vi är Sveriges ledande mediehus med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.

Publicerad 2021-02-24

Ansök nu