Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Tisdag02.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Kampanj

Kampanj med eget soundtrack ska visa den ordlösa upplevlsen av att dricka en Coca-Cola

Publicerad: 25 Februari 2021, 10:06

Wieden+Kennedy har tagit fram kampanjen ”Open That Coca-Cola” som ordlösa ska lyfta upplevelsen av att dricka en Coca-Cola. Kampanjen stöds av en helt ny låt skapad av Tyler, The Creator.


Ämnen i artikeln:

Coca ColaWieden+Kennedy

I den nya reklamfilmen vill läskjätten utforska universella, ordlösa reaktioner på att dricka en Coca-Cola. Varumärket sätter därmed smakupplevelsen i centrum och vill ge konsumenten nya sätt att beskriva den. Kampanjen ”Open That Coca-Cola” levandegör den första sippen och de ljud som används för att förmedla känslan: Ahhhh! Oooh! Yeah!

För att levandegöra upplevelsen har Tyler, The Creator skapat en ny originallåt som används i kampanjen som ska spegla budskapet.

Kampanjen kommer att synas i tv, online, radio och via PR, konsumentaktiveringar samt interaktiv OOH. Parallellt engageras fans i aktivering på sociala medier där de ges möjligheter att återskapa dansen i reklamfilmen och samtidigt uttrycka sina egna upplevelser av Coca-Cola.

Som en förlängning av kampanjen lanseras under de kommande månaderna en vidareutvecklad version av Coca-Cola Zero Sugar. Den nya Coca-Cola Zero Sugar har förutom god smak också en ny förpackningsdesign som ska spegla upplevelsen.

 

”Open That Coca-Cola” är nästa steg på företagets ”Open”-plattform som ska inspirera människor till att vara öppna för nya möjligheter och erfarenheter samt vara optimistiska trots den rådande situationen. 

– Det häftiga med den här kampanjen är hur vi lyckats sammanfoga kraften från kreativitet med kraften hos vår kundgrupp, vilket möjliggjort att vi kan öka vår effektivitet. Vi har utvecklat en kommunikationsplattform som möjliggör att vi kan ha ett unikt budskap och tonalitet för olika ögonblick och tillfällen under året. Vi kan erbjuda samma varumärkesupplevelse för samtliga kontaktpunkter. I slutändan möjliggör detta att vi kan leverera mer men med mindre investeringar, säger Souleymane Hamed, Coca-Cola brand & consumer experience director för Västeuropa.

Reklamfilmen har regisserats av Los Perez från Caviar Films.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Coca ColaWieden+Kennedy

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.