Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Tisdag02.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Kampanj

Löfbergs presenterar nytt koncept – vill locka kunder i storstäderna

Publicerad: 15 Februari 2021, 12:41

Gemenskap kärnan i nya konceptet.


Ämnen i artikeln:

Löfbergs Lila

I dagarna rullar Löfbergs ut sitt nya varumärkesbyggande kommunikationskoncept. Först ut är en film som kommer att gå i tv och OLV, en film som under sport- och påsklovsveckorna kommer stärkas upp med olika aktiviteter i bland annat Sälen och Åre. 

Kärnan i det nya konceptet är att världen kan bli bättre genom gemenskap, en gemenskap som bland annat kan uppnås genom fika. 

Löfbergs samarbetade tidigare med Ingo men jobbar sedan något år tillbaka nästan helt inhouse.

– Målgruppsmässigt lägger vi stort fokus på storstad, framför allt Stockholm. Målet är att öppna dörren till nya konsumenter, och samtidigt stärka lojaliteten hos de som redan känner oss, säger Lena Rodin, Head of Marketing på Löfbergs.

Arbetsgrupp

Löfbergs

Lena Rodin, Head of Marketing

Erica Norén Hallin, Content & Production Manager

Robert Nygren, Group Content Creator

Anders Thorén, Group Communications Manager

Mediebyrå

Context Media 

Staffan Petersson, Ansvarig PL

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Löfbergs Lila

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.