Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 26 Februari 2021, 08:27
Foto: Elisabeth Toll
Kampanjen är inledningen på en långsiktig kommunikationssatsning.
Ämnen i artikeln:
Sveriges RadioSveriges Radio inleder nu en långsiktig satsning på att stärka svenskarnas förhållande till varumärket.
– Jag är stolt över att Sveriges Radio har högst förtroende av samtliga mediebolag i Sverige och att vi når ut till över 7 miljoner lyssnare varje vecka. Samtidigt är konkurrensen om lyssnarnas tid tuffare än någonsin. Därför fokuserar den här kampanjen på att stärka relationen till våra lyssnare och locka nya genom att visa vad våra fantastiska ljudupplevelser kan leda till, säger Helena Engqvist, kommunikationsdirektör.
Kampanjen är framtagen av Sveriges Radios inhousebyrå och filmenheterna har skådespelaren Rolf Lassgård som berättarröst. Ytorna där den kommer att synas är i tv, utomhus, på de stora nyhetssajterna och i sociala medier.
– Konceptet lyfter fram lyssnandet som grunden för all kommunikation, att man genom att lyssna får nya perspektiv. Lyssnandet tar med oss på en utvecklingsresa även när vardagen går på repeat, och det för oss lite närmare varandra, säger Åsa Kellner, Inhousebyråchef.
Se samtliga enheter nedan.
Bild 1/3
Foto: Elisabeth Toll
Sveriges Radios Inhousebyrå i samarbete med:
Koncept: Annika Rehn Frobell och Barsch
Produktionsbolag: LundLund och Acne
Musik: Magnus Frykberg tillsammans med bland andra Sveriges Radios Symfoniorkester
Röst: Rolf Lassgård
Ämnen i artikeln:
Sveriges Radio