Denna utbildning handlar om att skriva texter med syfte att sälja. Du får lära dig konkreta metoder, knep och tips för att skriva texter som övertygar. Vi går igenom hur du väljer rätt ton och textlängd för olika sammanhang, använder priset (oavsett om det är högt eller lågt) för att sälja samt lyfter fram det som särskiljer er från konkurrenterna.
Om Utbildningen
UTBILDNINGEN GÅR IGENOM:
Konkreta verktyg och metoder för att skriva säljande texter
Call to action – hur du skapar en köpsignal
Vilka regler, skrivna och oskrivna, du behöver känna till
Hur du lyfter fram det som särskiljer er från konkurrenterna
Hur du väljer rätt ton och textlängd för olika texter och sammanhang
Hur vi människor fungerar när vi läser texter och hur du kan använda den kunskapen när du skriver säljande texter
Hur du använder priset (oavsett högt eller lågt) för att sälja
Ord och misstag som du ska undvika om du vill sälja
Inför kursen får du möjlighet att anmäla ditt intresse för att vi ska använda ditt företag eller din bransch som exempel på kursen.
UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Alla som behöver skriva säljande texter oavsett kanal.
MÅLET MED UTBILDNINGEN:
Att du ska bli en bättre, säkrare och tryggare skribent som vet hur man säljer med ord.
Program
09.00 Introduktion Presentation av lärare, deltagare och hur dagen är planerad
09.15 Skriven kommunikation, målgrupper och hur människor tar till sig budskap
Människor läser mer än bara bokstäver – vi går igenom hur faktorer som bild, form och sammanhang påverkar hur dina texter blir lästa
Varför du ska rikta dig mot en större grupp istället för den enskilda individen
Om målgrupper och varför det är bättre att rikta sig mot en målgrupp än flera
10.00 Kaffe
10.15 Säljargument som biter
Sälj på det ni är bra på, inte på er bredd
Hur du kan göra svagheter till en tillgång, om de är rätt formulerade
Fråga inte vad kunden vill ha – berätta vad kunden behöver
Var annorlunda – skillnader är mer värdefulla än likheter
12.00 Lunch
12.45 Skrivknep
Skriv rätt längd i rätt sammanhang
Tre metoder som hjälper dig att hitta dina argument
Hur du använder priset (oavsett högt eller lågt) för att sälja
Skrivövning: Du får testa dina nyvunna kunskaper
15.00 Kaffe
15.15 Bra och dåliga exempel – vad du ska göra och vad du ska undvika
Ord och misstag som sänker din trovärdighet
Utnyttja dina styrkor – hitta vad som fungerar för dig
Call to action och hur du skapar en köpsignal
Så bygger du din egen sökmotor
16.30 Uppsamling och summering
Vi går igenom vad vi lärt oss av kursen och varandra.
17.00 Kursen avslutas